mere nam he

mere nam he
Rabiatul Adawiah Roslan

Tuesday, July 13, 2010

Tudung....tudung....perempuan




Kt sini aku nk gtau yg perempuan dan kain memg tak leh lari....sekasar mane perempuan,dowg still perlukn pkaian kan...cmtu jugak aku...
Smlm aku ngn kwn2 aku pg la pekan n jln2 tgk2 brg pe y menarik...skali tu aku masuk satu kedai ni ngn dowg....pusing pnye pusing,takde beli pape pun...then masuk kedai lain lak...tp aku xde beli pape...kwn ak sowg ni jer beli baju...sedang die pilih baju,aku g tempat tudung...walaupun aku da de byk tudung,tapi owg perempuan la katekan...mesti nk tgk jgak...ak pun bukak selendang aku n sarungkan tudung ni...aku pun xtaw ape pnye fesyen nameny...after ak sarung,aku mintk kwn ak y xbli pape ni amikan gmbar aku pakai tudung ni....so,this is the summary...Aku tertarik ngn fesyen ni,tp tudung ni pendek sgt....hnye tutup kepala...tp dada biar dedah....
Point aku kt cni...zaman skarang pnye fesyen dah xpk halal n sah...tp ikut trend lak...lau trend dedah,hbis sume dedah...lau trend tutup,nti owg kate kolot sgt...zaman da maju...pg la tnye pd ulamak2 n tunjuk fesyen tudung skrg ni...samada halal n sah di sisi islam atau tidak...sbb tudung ni pd owg ramai hnya untuk tutup KEPALA bukan rambut,dada,tengkuk,telinga....jadi la mak2 datin cm skunk ni...pakai selendang tayg jambul berkaler,subang berlian,rantai leher...

No comments:

Post a Comment