mere nam he

mere nam he
Rabiatul Adawiah Roslan

Sunday, May 18, 2014

Semalam punya minggu

Korang semua tau tak ada Career Fair kat KLCC? Ke korang pegi tempat lain utk berjimba? Actually aku pon baru perasan ada career fair ni melalui social media aka fb...ada kawan aku ni dah pergi sane..so aku pun ngan bosan dok kat umah ajak mak aku ikut same. Sesampai di KL,aku park kete kat LRT Dang Wangi then naik LRT ke KLCC,ade lah dalam 2 stop iaitu RM1.30 seorang.Mak aku cakap "Eh,selalu awk naik ni ker balik keje dr opis?Mak rasa mak xpernah naik LRT ni lagi". Aku pon jawab"Ye mak,selalu kat sini le ktorang balik naik tren ngan staf opis ni"...Mak aku kelihatan teruja,excited naik LRT...mungkin sbb dia dah biasa naik kete...masuk jer LRT,trus dia cari seat...alasannyer,kaki mak sakit nanti..hahaha Oklah mak,duduk lah dalam tu.. Sesampai kat LRT klcc,kami pun kuar dr gerabaknyer menghala ke dlm KLCC..rupanya dah ade AVENUE K yg aku tak pernah tahu...haa,nmpak sgt aku ni bukan kaki LRT...hahaha..aku pun 1st time naik LRT ke KLCC...kunun saje nak experience...sekali sesat...mujur ade akak tu ckp KLCC ke kiri dong...haha..Masuk la kami ke KLCC,then tanye kat reception counter career fair tu kat mane yer?Org tu jawab ke kanan jln terus masuk terowong... Kami pon sampai sane then kena register dulu..tapi aku ni pemalas nak isi borang cabutan bertuah tu..so,aku pun TOHOK(buang in Kelantanese dialect) borang tu dlm dustbin (hihihi,penat jer akak kaunter tu pesan suruh isi).Aku pon masuk dan jadi jakun tgk byk kampeni yg join...antaranya Maybank,Celcom,Lafarge(kilang simen sbb aku selalu nmpk lori simen kat Rawang),OCBC Bank,HSBC Bank,Shell,Petronas,TM,Astro,Media Prima,Dell,DRB-Hicom,DIGI,Maxis and many others lagi.. Btw,ade 1 booth yg quite impress aku sbb dorang ni offer kelas utk lepasan graduan yg dah konvo but lom bekerja lagi which is funded by goverment..menarik x?korang nak taw ape dia offer pada graduan yg tanam jagung dan anggur kat umah smbl berwifi dlm umah?Kira kelas grooming gitu..tp not in make up ke ape tapi lebih pada softskills,communication skills,how to impress company during interview and highlight our benefits and advantages in order to promote ourself during interview (lebih kurg gitu laa ayat akak yg promot tu,tapi kena tunggu at least 5 months after konvo)..so,my friends yg waiting for job or tak de ape nak wat tu,sila la ke tmpt tu..kat Damansara somewhere.. Yg lain mcm biasalaa,dorang akan pre-interview..but dont forget to bring along your update resume okay!Mostly company ni looking for call agent/customer service agent...So,ni lah photos yg akan buat korang muntah sbb tgk aku jer dlm ni..hehehe...
Ni OCBC Bank bagi..
From HSBC bank...
Exxon mobil (mainly architecture,engineering)
CIMB pon ade...
Shell..tapi dia xlyn pon kitewww,sbb kite fresh grad..dia suh register on9 jer...nyampah tol..muka jer ensem
Abg petronas yg macho bagi beg ni..cantik n sampai ade apek ngn ah so bergaduh kat booth Petronas sbb nk mintak beg ni...hahaha...suami dia marah2 bini dia sbb nak tggu jgak org tu bagi,tp lastly dia mintak kat abg tu..abg tu pon kasi..
Yg ni nestle product..abaikan perfume strip dr sephora tu..kikiki...
Mase tunggu barisan nak isi on9 kat Petronas tu,tapi masih sempat berposing lagi...hehehehe....thnx mak sbb ikut same dan naik LRT bersame..after that kami pg mkn hotdog kat 1901...

No comments:

Post a Comment